Co bychom měli vzít v úvahu během uspořádání domácí kanceláře? ..

O czym pamiętać aranżując domowe biuro?

Stále více osob pracuje na dálku nebo prostě z domova. Bez ohledu na povolání, typ koníčku, nebo preference jedná věc je jistá – potřebujeme své místo doma, abychom se mohli soustředit na daném úkolu. Zatímco práce, jako veškeré kreativní procesy vyžaduje vhodné okolí, klid a vhodným způsobem uspořádaný prostor. Právě této faktory mají značný vliv na schopnost soustředění a výkonnost během práce. Proto také během uspořádání domácí kanceláře snažte se, aby podporovala naše činnosti a dobrou náladu během práce. Doporučujeme, jak dosáhnout tohoto efektu pomocí správného uspořádání.

 

 


Každý z nás má jinou vizi domácí kanceláře, což je determinované jak druhem prováděných v ní činností, tak  individuálními potřebami a preferencemi. Návrhů uspořádání takového interiéru je hodně, ale pamatujte na tři vlastnosti, které musí splnit ideální domácí kancelář:

  • funkčnost,

  • zklidňující estetika,

  • ergonomické vybavení.

Spojení těch třech faktorů není těžké – dokonce, i když disponujeme malým prostorem. Připravili jsme seznam tipů, které Vám pomohou uspořádat pracovní místo v domě, které bude funkční a zároveň výjimečně příjemné.

 

 


Rozdělení do zón

Samozřejmě nejdůležitějším místem v domácí kanceláři je pracovní zóna, ve které bude psací stůl. Tady budeme trávit nejvíce času během práce na projektech. Avšak toto není jediná oblast, která by e měla v ní najít. V domácí kanceláři dobře je také vymezit zónu, ve které je možná svobodně a zároveň pohodlně mluvit se zákazníky (dokonce i jestli toto mají být telekonference, a ne osobní návštěvy). K tomu stačí komfortní křeslo nebo židle a menší kávový stolek, na kterém umístíme zápisník a kalendář. Další zónou je skladovací prostor. Samozřejmě část dokumentů a věcí, které potřebujeme na dosah ruky, umístíme v psacím stole, ale ostatní můžeme skladovat uspořádaným způsobem.


Hodně úložného prostoru
Pořádek jak v prostoru domácí kanceláře, tak i v jednotlivých skříňkách je klíčový nejen pro snadnější organizaci práce, ale také pro podporování soustředění. Vizuální chaos odvádí naši pozornost a rychleji se cítíme unavení. Avšak všichni víme, že stále udržování pořádku v dokumentech a příslušenství je velkou výzvou. V tomto případě řešením budou praktické regály, skříňky, a také i pořadače. Uzavíraní skříňky a police budou sloužit k umístění dokumentů a korespondencí. Zatímco na otevřených můžete umístit potřebné příslušenství s prvky výzdoby interiéru.

 

 


Neutrální bravy

Barvy v místnosti mají veliký vliv na náladu, schopnost soustředění a vnitřní pocit. Například modré odstíny mají zklidňující vliv a pomáhají zvětšit tvořivost, žlutá barva stimuluje organizační schopnosti, ale v průběhu delší doby může unavovat oči. Proto také v pracovním místě nejlepší budou neutrální, klidné barvy, které nebudou odvádět naši pozornost. Ideální jsou tedy bílé barvy, béžové a hnědé odstíny, krémové nebo šedé.


Světlo

Výzkumy ukazují, že přírodní světlo během práce má pozitivní vliv na výkonnost a schopnost soustředění. Proto během uspořádání domácí kanceláře umístěte psací stůl ve směru do okna, a nejlépe přímo pod něm. Jestli se obáváte slunečního záření přímo do oči, kupte neinvazivní rolety. Dobrým způsobem k zlepšení nálady je umístění v interiéru několika zelených rostlin. Jejich přítomnost bude mít pozitivní vliv na náladu a oživí interiér.

 


/co-bychom-meli-vzit-v-uvahu-behem-usporadani-domaci-kancelare--n-161.html