• Průvodce

aktualizováno

Na co je třeba myslet při vybavování kanceláře!

Stále více lidí pracuje na dálku nebo jednoduše naplňuje své vášně doma. Bez ohledu na profesi, zálibu nebo preference je jedna věc jistá – potřebujeme náš koutek doma, abychom se mohli volně soustředit na danou činnost. A zároveň je potřeba si uvědomit, že práce, stejně jako všechny kreativní procesy, vyžaduje správné prostředí, klid a řádně spravovaný prostor. Všechny tyto faktory mají významný dopad na schopnost soustředit se a na výkon během práce. Proto je při zajišťování domácí kanceláře vhodné vynaložit veškeré úsilí, aby se zajistilo, že podporuje naše činnosti a pohodu v práci. Doporučíme Vám několik typů, jak tohoto efektu dosáhnout správným uspořádáním.

 

Každý z nás má jinou vizi domácí kanceláře, která je dána typem činností, které se v něm provádějí, a také podle individuálních potřeb a preferencí. Existuje spousta nápadů na uspořádání, ale stojí za to si pamatovat tři prvky, které musí ideální domácí kancelář splňovat: 

  • funkčnost

  • uklidňující estetika

  • ergonomické vybavení 

Sladění
těchto tří faktorů není tak obtížné, jak by se mohlo zdát –
i když nemáme příliš mnoho prostoru. Připravili jsme seznam
tipů, které vám pomohou uspořádat domácí pracoviště, které
je funkční a zároveň mimořádně příjemné. 

 

Rozdělení zón

Nejdůležitějším místem v domácí kanceláři je samozřejmě pracovní zóna, tj. místo, ve kterém bude stát stůl. Zde budete trávit nejvíce času prací na svých projektech. Není to však jediná oblast, která by v kanceláři měla být. V domácí kanceláři je také vhodné oddělit zónu, ve které můžete volně hovořit s klienty (především pokud se jedná o telekonference, nikoli o osobní návštěvy). Vše, co potřebujete, je pohodlné křeslo nebo židle a malý konferenční stolek, na který můžete umístit svůj notebook nebo kalendář. Další oblastí, která stojí za oddělení, je skladování. Některé dokumenty a věci, které pravidelně potřebujete, se samozřejmě vejdou do vašeho stolu, jiné by však měly být ukládány organizovaně.

Spousta místa pro uložení dokumentů
Pořádek a organizace jak v domácím kancelářském prostoru, tak v jednotlivých skříních je rozhodující nejen pro snazší organizaci práce, ale také pro podporu koncentrace. Být v nepořádku nás nutí cítit se rozptýleni a rychleji unaveni. Všichni však víme, že udržování pořádku v dokumentech a příslušenství je skutečnou výzvou. Ujistěte se tedy, že vaše domácí kancelář má praktické regály, skříňky a organizéry. K ukládání dokumentů a korespondence by se měly používat skříňky a police. Na otevřeném prostranství však můžete uspořádat užitečné doplňky s prvky interiérového designu.

 

Přírodní barvy

Barvy, kterými se obklopujeme, mají silný vliv na naši náladu, schopnost soustředit se. Například modré odstíny mají uklidňující účinek a pomáhají zvyšovat kreativitu a žlutá stimuluje organizační dovednosti, ale při delším vystavení může být příčinou únavy očí. Proto je na pracovišti nejbezpečnější zvolit neutrální, klidné barvy, které nás nebudou rušit. Nejvhodnější barvy jsou odstíny bílé, béžové, hnědé, krémové nebo šedé. 

Světlo

Vědecký výzkum ukazuje, že pobyt v přirozeném světle během práce má pozitivní vliv na výkon a schopnost soustředit se. Proto je při zajišťování domácí kanceláře vhodné zajistit, aby stůl směřoval k oknu nebo byl pokud možno přímo pod ním. Pokud se bojíte poškození očí od slunce, kupte si neinvazivní žaluzie. Dobrým způsobem, jak zpříjemnit atmosféru, je dát do místnosti také několik zelených rostlin. Jejich přítomnost pozitivně ovlivní atmosféru a oživí interiér. 

 

Děkuji za přečtení článku až do konce. Jak ho hodnotíte?

0 z 0 názor hodnotíte

Článek zatím nemá žádné hodnocení. Buďte první, kdo ohodnotí!

Pavla Jurečková

Související články